6 måder at forbedre dine Facebook-annoncer på: Social Media Examiner
Facebook Annoncer Facebook / / September 25, 2020
Vil du forbedre din Facebook-annonces ydeevne?
Undrer du dig over, hvilke målinger du skal se på?
Brug af nøgleindsigt fra Facebook til at se, hvordan brugere reagerer på og interagerer med dine annoncer, kan hjælpe dig med at optimere dine kampagner.
I denne artikel vil du opdag seks måder, Facebook-annonce-metrics kan hjælpe dig med at forbedre dine Facebook-annoncer.
Eksportér dine Facebook Ads-data til Excel
For effektivt at analysere din Facebook-annoncekampagner, skal du præsentere dine data på en klar, detaljeret måde. En af de bedste måder at gøre dette på er med kort.
Desværre inkluderer Facebooks rapporteringsgrænseflade ikke gode diagrammer, men du kan nemt oprette diagrammer ved at eksportere oplysningerne til Excel. Sådan kommer du i gang:
Gå til dine Ads Manager-rapporter, og klik på kampagnen du vil analysere. Ovenfor listen over annoncesæt til venstre klik på Annoncesæt i denne kampagne-knap, og vælg denne kampagne.
Hvis din rapport ikke indeholder de krævede metrics, kan du tilføje dem. Klik på Ydeevne og derefter Tilpas kolonner.
Næste, klik på opdeling, og vælg Efter tid og derefter Dag så du kan se resultaterne for hver dag.
Langt om længe, klik på knappen Eksport til højre for at eksportere denne rapport til Excel. Når du har dumpet alle disse oplysninger i Excel, kan du nemt oprette trenddiagrammer, der hjælper dig med bedre at forstå din kampagnes effektivitet og resultater.
Her er en liste over de vigtigste metrics, du skal se på, og hvordan du bruger dem til at forstå og revidere dine Facebook-annoncekampagner.
# 1: Spor CTR for at måle annonceappel
Klikfrekvens (CTR) er en af de mest populære metrics, der bruges af online annoncører. Det repræsenterer forholdet mellem antallet af visninger og antallet af modtagne klik.
Fordi at få konverteringer typisk kræver, at brugerne først klikker på en annonce, er CTR blevet en nøglemåling for mange annoncører. De bliver begejstrede for en høj CTR, bliver bekymrede, når den er for lav, og ofte søger information om, hvad standard CTR er for deres branche eller marked.
I virkeligheden er CTR bare et tegn på, hvor interesserede brugere er i din annonce. Ikke mere.
Ja, hvis din rettet mod er korrekt, og dit produkt er godt, vil en høj CTR sende mere trafik, hvilket igen kan give flere konverteringer. Imidlertid kan kampagner med lav CTR stadig formå at få en god ROIog kampagner med enorme CTR'er overhovedet ikke giver nogen indtægt.
Der er typisk to grunde til en lav CTR:
- Dårlig annonce: Hvis målretningen er korrekt, men din annonce er dårlig (for eksempel har den et dårligt billede, annoncekopien er ikke engagerende, der er ingen opfordring til handling osv.), Vil brugerne ikke være opmærksomme på din annonce.
- Dårlig målretning: Du har muligvis en god annonce, der vises til det forkerte publikum. I dette tilfælde vil CTR sandsynligvis være lav.
Hvis din kampagne har en lav CTR, er det tid til at analysere disse to elementer.
CTR kan også falde over tid, når frekvensen øges. Hvis brugerne begynder at se din annonce flere gange, fortsætter de sandsynligvis ikke med at klikke på den, hvis de allerede har gjort det.
CTR er typisk ikke en nøglepræstationsmåling, medmindre dit hovedmål er at skabe trafik. Det er dog en god metode til at forstå, hvordan interesserede brugere er i din annonce.
# 2: Se på CPM for at forstå dine samlede omkostninger
Føler du dig nogensinde frustreret eller tabt, fordi dine kampagner ikke fungerer som forventet? Måske får du ikke mange indtryk, ellers er dine konverteringer dyrere end forventet. Når dette sker, har vi en tendens til at bebrejde annoncen eller målretningen og prøver nye billeder, annoncekopi og målretningsmuligheder.
Problemet kan dog være eksternt. Hvis du betaler for eksponeringer (hvilket er tilfældet i de fleste kampagner), er det den bedste måde at finde ud af at se på din CPM (pris pr. 1.000 eksponeringer).
Når du betaler for visninger, defineres CPM af to hovedfaktorer:
- Hvor let det er at nå ud til en bruger i din målgruppe. Jo mere specifikt målretningen er, jo højere er CPM typisk.
- Antallet af konkurrerende kampagner, der forsøger at nå den samme målgruppe som dig.
Selvom de fleste annoncører ved dette i teorien, glemmer de ofte at se på CPM, når de analyserer kampagneresultater. Når CPM stiger, bliver dine samlede resultater dyrere, uanset hvor interessant din er annonce er, eller hvor mange konverteringer du får.
Men effektiviteten af din budget kan også blive påvirket af CPM. Hvis vi antager et konstant budget over en periode, betyder en stigning i CPM færre visninger, som du kan se i nedenstående diagram. (Bemærk, hvordan diagrammerne for CPM og visninger er symmetriske.)
Færre indtryk betyder færre chancer for at konvertere. Og de højere omkostninger betyder, at hver konvertering også bliver dyrere.
Så når resultaterne ikke er som forventet, skal du se på din CPM, før du overvejer nye annoncer eller målretningsmuligheder.
# 3: Mål CPC for at måle annoncekvalitet
Ville det ikke være godt at have en metrik, der repræsenterer både brugernes interesse for en annonce (CTR) og de samlede kampagnepriser (CPM)? Pris pr. Klik (CPC) tjener dette formål.
Faktisk når CTR og CPC betales for visninger (igen tilfældet for det meste), går CTR og CPC hånd i hånd. Du kan se dette forhold i det følgende diagram. Bemærk, hvordan linjerne er næsten symmetriske.
Få YouTube Marketing Training - Online!
Vil du forbedre dit engagement og salg med YouTube? Deltag derefter i den største og bedste samling af YouTube-marketingeksperter, når de deler deres dokumenterede strategier. Du modtager trin-for-trin live instruktion med fokus på YouTube-strategi, videooprettelse og YouTube-annoncer. Bliv YouTube-marketinghelt for din virksomhed og kunder, når du implementerer strategier, der får dokumenterede resultater. Dette er en live online træningsbegivenhed fra dine venner på Social Media Examiner.
KLIK HER FOR DETALJER - SALG AFSLUTTER 22. SEPTEMBER!Antag for eksempel, at du har et budget på $ 20 med en CPM på $ 10. Dette betyder, at du får 2.000 visninger. Hvis du fik 200 klik på disse, var CTR 10% (2.000 x 10% = 200). Dette betyder, at din CPC var $ 0,10 ($ 20/200 = $ 0,10).
Hvis du i samme scenarie nu fik 400 klik, var din CTR 20% (2.000 x 20% = 400). Og i dette tilfælde $ 20/400 = $ 0,05.
Som du kan se, når CTR stiger, falder CPC og omvendt.
Som du tidligere har set, når CPM stiger, stiger dine samlede omkostninger også inklusive CPC. Dette betyder, at selvom CTR og CPC stadig er forbundet, er deres adfærd muligvis ikke nøjagtigt symmetrisk hele tiden. Du kan se dette i det følgende billede. Bemærk, hvordan CTR og CPC stadig er forbundet, men CPM kan påvirke værdien af CPC betydeligt.
Antag, at i det andet scenario over CTR stadig var 20%, men CPM steg fra $ 10 til $ 20. I så fald ville du kun få 1.000 visninger, og selvom CTR forblev på 10%, ville det give 100 klik. I dette tilfælde vil CPC være $ 20/100 = $ 0,20.
Dette er skønheden ved CPC. Ikke kun supplerer det oplysningerne i CTR for at få dig til at forstå interessen for din annonce, men det giver også oplysninger om de samlede omkostninger.
# 4: Overvåg indtryk for at vurdere datapålidelighed
Ikke mange brugere betragter visninger som en hovedmåling. Antallet af indtryk repræsenterer jo, hvor mange gange Facebook har vist din annonce, uanset om folk har været opmærksomme på den.
Faktisk bruges denne metric generelt kun i branding-kampagner. Folk tror, at jo flere indtryk deres annoncer får, jo større er chancerne for at få deres brand derude og få brugere interesseret i deres annoncer. Husk: den eneste metric, der repræsenterer brugerinteresse i din annonce (ikke nødvendigvis i dit produkt, som du vil se om et øjeblik) er CTR.
Antallet af visninger er dog en god metrik, der skal bruges når optimering af kampagner. Optimering af kampagner kræver A / B-test, hvilket betyder at oprette mange versioner af din annonce og endda oprette flere annoncesæt. Målet er at forbedre dine kampagneresultater ved at sætte underpresterende elementer på pause og placere dit budget i de elementer, der klarer sig bedst.
For at gøre dette skal du have pålidelig information. Hvis dine resultater ser meget godt ud (eller meget dårlige), men din annonce kun har fået et par hundrede visninger, hvordan kan du stole på disse oplysninger? Faktisk kan resultater ændre sig fuldstændigt med fremtidige indtryk.
Som med enhver markedsføringsforskningsaktivitet har du brug for en god stikprøvestørrelse for at stole på de modtagne oplysninger. Det er her, indtryk bliver en vigtig måling. Normalt vil du have mindst 1.000 indtryk for at begynde at stole på dine data, men hvis du kunne få 5.000 til 10.000 indtryk, ville disse data være meget mere pålidelige.
# 5: Sammenlign CTR med konverteringsfrekvenser for at evaluere dit tilbud
At have en høj CTR, men ikke få nok konverteringer er en frustrerende følelse. Hvis brugere er interesserede i annoncen, hvorfor konverterer de ikke?
Den gode nyhed er, at på samme måde som CTR repræsenterer brugernes interesse for din annonce, repræsenterer konverteringsfrekvensen brugernes interesse for, hvad du tilbyder, efter at de har klikket på din annonce. Det er forholdet mellem antallet af klik på en annonce og antallet af genererede konverteringer.
Selvom det afhænger af antallet af klik, afhænger det dog ikke direkte af CTR. Faktisk, når CTR er høj (dvs. når brugerne er interesseret i annoncen), er konverteringsfrekvensen en god måde at forstå, hvad der sker ud over annoncen; det vil sige på din destinationsside eller websted.
En høj CTR og lav konverteringsfrekvens er normalt et tegn på, at brugerne ikke kan lide noget, de ser på destinationssiden. Nogle af de mest almindelige årsager til dette er:
- Dårlig destinationsside
- Dyrt produkt
- Bedrager annonce
- Manglende oplysninger i annoncen
- Dårlige købsbetingelser
Konverteringsfrekvensen går hånd i hånd med CPA. Så når konverteringsfrekvensen stiger, falder CPA og omvendt. Dette forhold påvirkes dog altid af CPM. Du kan se denne adfærd i det følgende diagram.
Bemærk, hvordan linjerne for CPA og konverteringsfrekvens er næsten symmetriske, men stadig er påvirket af udsving i CPM.
# 6: Kombiner konverteringer og CPA for at måle ROI
Typisk anvendes konverteringer som en hovedmåling til at spore kampagnesucces. Er et stort antal konverteringer altid gode nyheder? Ikke nødvendigvis. Hvis du bruger flere penge på at få disse konverteringer end den faktiske værdi, de returnerer, vil din kampagne ikke være rentabel.
Derfor bør du altid overveje konverteringer sammen med pris pr. Konvertering (CPA eller pris pr. Erhvervelse).
En lav CPA er altid gode nyheder, og en af de bedste måder at optimere en kampagne på er at fokusere på de annoncer og elementer, der producerer lave CPA'er. Samtidig er en lav CPA i sig selv ikke nok og kræver et stort antal konverteringer for at lave en kampagne vellykket. Faktisk er en lav CPA med lave konverteringer et tegn på en meget langsom kampagnelevering, hvor Facebook bruger små budgetter.
CPA og konverteringer er to målinger, der altid fungerer sammen. Så bliv ikke for begejstret, hvis kun en af dem viser gode tal.
Konklusion
At køre Facebook-annoncer er en af de bedste måder at promovere din virksomhed online. Det sociale netværk er ikke kun nummer et i det samlede antal brugere, hvilket betyder, at du potentielt kan nå ud til flere mennesker med din annonce, men det er også alsidigt med hensyn til reklameværktøjer og valgmuligheder.
At have en så bred vifte af muligheder kan dog gøre dine kampagner forvirrende at analysere, hvis du ikke ved, hvor du skal kigge, eller hvad hver metrik virkelig betyder. At kende betydningen af dine metrics giver dig mulighed for at optimere dine kampagner på mere end en måde. For eksempel kan du reducere din CPA ved at forbedre din annonce og landingsside, men også ved at finde målgrupper med en lavere CPM osv.
Hvad synes du? Hvilke metrics bruger du normalt til at måle din kampagnes effektivitet? Hvilke handlinger foretager du dig, når dine kampagneomkostninger er for høje? Hvilke annonceelementer tester du normalt A / B for at optimere dine kampagner? Del dine tanker i kommentarerne nedenfor.